לובילעדינו ניירות עמדה

לובילעדינו | חרדיות בכנסת

פעילות נבחרות ממשיכות לפעול ולהשמיע את קולן בנושאים קריטיים המשפיעים על זכויותיהן ואיכות חייהן של נשים בציבור החרדי. הנה כמה דוגמאות לפעילות בכנסת ישראל:

שרה גאדו פעילת נבחרות, מרצה במכללת אונו ובוגרת המחזור השישי של תוכנית מהנהיגות שלנו השתתפה בועדת בריאות שעסקה  בנושא "השפעות המלחמה על בריאותם של סטודנטים", בדברים שהיא נשאה היא דיברה על הצרכים הפרטיקולריים של הסטודנטיות והסטודנטים החרדיים. היא טענה שיש צורך במענה ובמעטפת משמעותית על מנת למנוע נשירה שלהם מעולמות האקדמיה.

לצפייה בוועדה


 

בועודה לקידום מעמד האישה ולשוויון מגדרי, פיי שטרן, אקטיביסטית חרדית ובוגרת המחזור השביעי של 'הנבחרת', העלתה לדיון את זכויותיהן של נשות מילואיניקים חרדיות, ואת הצורך בהתאמות של ימי הגיבוש לבנות זוג של משרתים חרדים בצה"ל. היא דיברה גם על ההתמודדות של נשות המילואיניקים החרדיות מול הקהילה החרדית והסבירה את הצורך במערכת תומכת עבורן.

לצפייה בוועדה

 


גל רוסאייב, פעילה חברתית מתנועת נבחרות השתתפה בוועדה לקידום מעמד האישה ולשוויון מגדרי ודיברה על האתגרים של נשים חרדיות המתמודדות בבחירות למועצות המקומיות. אתגרים הנובעים מהעדר של בית פוליטי ושל חינוך לאזרחות.

לצפייה בקטע מתוך הוועדה